Tuesday, October 1, 2013

SOALAN LAZIM TENTANG PRODUK SHAKLEE

Antara soalan yang ditanya oleh mereka yang baru mengenali shaklee.

1. Adakah shaklee ini Halal?
  • Ya, Halal.
2. Mengapa urin saya bertukar menjadi kekuningan selepas mengambil vitamin dari shaklee ini?
  • Ianya adalah kesan pengambilan B-complex, vitamin ini adalah vitamin larut air.
3. Mengapa susu saya bertukar kuning kehijauan?
  • Ia sama seperti jawapan no.2, kesan pengambilan B-complex yang larut dalam air.
4. Adakah trial pack masih ada untuk saya?
  • Ianya sentiasa ada, bagi yang baru ingin mencuba buat pertama kali, digalakkan untuk membeli trial pack dahulu.
5. Saya mengalami pening2 selepas mengambil vitamin ini, kenapa? Adakah vitamin ini tidak serasi dengan saya?
  • Pengambilan vitamin memerlukan pengambilan air tidak kurang dari 2 liter sehari. Ini kerana vitamin memerlukan air yang secukupnya untuk menyalurkan zat2 vitamin keseluruh tubuh anda dengan lancar. Rasa pening biasanya berlaku kerana less water intake. Jika anda pertama kali mengambil supplemen ia juga boleh menjadi salah satu punca mengalami pening2. Ini kerana tubuh kita memerlukan 1 - 3 hari untuk menyesuaikan diri dengan zat yang diterima.
6. Saya selesa dengan vitamin Shaklee setelah mencubanya melalui trial pack. Bolehkah saya membeli full pack dengan harga yang saya mampu?
  • Boleh, dan ianya lebih menjimatkan.
7. Saya seorang yang kurang minum air kerana malas ke tandas, bolehkah saya mengambil supplemen ini sebab saya ada masalah buasir?
  • Tidak, saya tidak galakkan mereka yang kurang minum air mengambil supplemen ini kerana vitamin tidak akan dapat diserap sebaiknya oleh badan dan kurang berkesan.
8. Adakah vitamin ini membantu saya cepat sembuh dari penyakit yang saya hadapi?
  • Vitamin bukan ubat. Ia adalah sekadar supplemen atau makanan tambahan bagi mengisi ruang kosong dalam badan. Seterusnya ia membantu badan meningkatkan sistem imunisasi dan secara langsung membantu tubuh melawan penyakit. Sekiranya penyakit yang kronik atau berlarutan, memang akan memerlukan masa dan perlu mengambil antioksidan seperti ACE, nutriferon atau vivix bagi membantu meninggikan daya tahan tubuh. Tidak lupa juga doa dan tawakkal kepada Allah S.W.T.
9. Bolehkah saya membeli sendiri shaklee dari mana2 branch?
  • Berikan no ID saya 964184, shuaili binti moh zahid kepada petugas kaunter semasa membuat pesanan. Anda akan mendapat harga ahli. Atau boleh mesej saya 0174215600.
10. Adakah normal bagi anak kecil saya, setelah pengambilan vitamin. Si kecil minum sedikit dan terus lena. Berbeza dengan sebelum ini si kecil saya selalu mengamuk dan asyik terjaga mahu menyusu?
  • Ibu2 yang mengambil supplemen dalam diet harian serta selain pengambilan makanan harian yang lengkap akan mendapati susu bertambah pekat, dan si kecil akan minum sedikit sahaja dan mudah lena. Apabila ini berlaku. ibu disarankan untuk mengepam susu sebaik sahaja si kecil lena agar penghasilan susu dengan lebih banyak dapat dihasilkan.
11. Adakah vitamin shaklee selamat di ambil oleh wanita mengandung?
  • Ya boleh, kerana ia adalah vitamin. Setiap ibu mengandung akan dibekalkan vitamin oleh doktor untuk memastikan si ibu dan si kecil sihat dan selamat semasa proses kelahiran.
12. Apakah vitamin yang baik untul diambil oleh ibu menyusu?
  • Asasnya saya sarankan 4 jenis iaitu vita-lea, B-Complex, Vitamin C dam Alfafa. Namun seandainya mempunyai lebihan bujet boleh mengambil bersama ESP iaitu soya protein kerana ia boleh membantu si kecil mudah kenyang dan melancarkan perkembangan si kecil anda.
13. Mengapa saya mudah berasa lapar selepas mengambil vitamin dari shaklee ini? Saya takut saya jadi gemuk.

  • Pengambilan B-complex dan multivitamin membuat seseorang mudah berasa lapar kerana B-complex berfungsi menukar glukos kepada tenaga. Rasa lapar itu adalah satu 'sign body' bahawa tubuh memerlukan glukos untuk ditukarkan kepada tenaga.
  • Pastikan anda mengambil 3 meal sehari dengan teratur dan jika terasa lapar diantara waktu tersebut cubalah makan buah2an atau makanan yang kaya dengan serat supaya tidak mudah mengalami kegemukan.


No comments:

Post a Comment

 

Designed By Izza sakura